من درون قفس سرد اتاقم دلتنگ ..

خیس شدن زیر باران و اینکه چرا قبل از رسیدن مقصد، صدای "همینجا پیاده میشم" من در بین صدای رعد و برق پیچید .. دلیل نمی خواهد .. همینکه فارغ از باقی مردم ک می دویدند و دنبال سرپناه می گشتند، دختری با خیال آسوده و گام های آرام داخل کوچه میرفت .. شاید دیوانگی بود .. ولی رنگ براق مقنعه ام را موقع خیس شدنش دوست داشتم ولی کیف کولی رنگارنگم، لب ب اعتراض گشود .. اینکه دوست داشتم مسیر طولانی تر باشد .. باران ببارد .. ببارد .. ببارد .. عجیب نبود .. اینکه آرزو می کردم خانه مان در شهرک های اطراف شهر باشد، بعید نبود .. مرد میگفت "همچین بارانی عجیب است" .. باران دلیل ندارد! مگر دیشب ک من، یک پارچه آسمان شده بودم و می باریدم .. دلیل داشت؟! اصلا کسی پرسید این هوای بی مروّت دلت چرا ابری شده؟ .. چرا قفسه سینه ات هِی رعد و برق می زند و آنرا را با برقگیر‌ای ک در عمق وجودت نصب کرده ای، خنثی می کنی؟ .. خیس شدن من هم دلیل نداشت و نخواستم ک از خود بپرسم " (ســ ..)! چرا زیر بارانی؟!" .. مگر صورتِ گرد‌ام ، دیشب بخاطر سیل اشکهایم و خیس شدندش از من دلیل خواست؟! .. پس .. دلیلی ندارد .. حتی بغضی که توی گلویم بود ، سرخی چشمم و نگاه زن چادر دار ای ک دست بچه اش را می کشید و انگار با نگاهش می پرسید "چرا؟!" .. دلیلی ندارد .. هیچ چیز .. حتی آینده .. حال‌ای ک به فنا رفت و نمی دانم چرا .. هم دلیلی ندارد .. در خانه را بستم و به راهروی تاریک خیره شدم .. زمزمه کردم "شیشه ی پنجره را باران شست .. از دل من اما .." بس است دیگر .. برو داخل و ظرفها را بشور ..



پ.ن: شیشه پنجره را باران شست .

از دل من اما،

چه کسی نقش تو را خواهد شست ؟

آسمان سربی رنگ،

من درون قفس سرد اتاقم دلتنگ .

+ نوشته شده در ساعت توسط خانوم سه حرفی | نظر بدهید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
.
من نه شاعرم نه نویسنده . نه می‌شوم . شاعرها و نویسنده‌ها از همه‌چیز می‌نویسند . از همه‌چیز می‌نویسند و از نوشتن‌شان نان می‌خورند . من امّا فقط از تو می‌نویسم . فقط از تو می‌نویسم و با نوشتن‌ام خون دل می‌خورم .

{ فرشید فرهادی }


atata.s@yahoo.com
باز نویسی قالب : عرفــ ــان | دریافت کدهای این قالب : HTML | CSS قدرت گرفته از بیان